سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای بارانی دلم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
*


خداحافظی با ماوس، سلام به تاچ پد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا به زودی تاچ پدهای مجزا جایگزین موس می‌شوند؟ اپل، HP و دیگر برندها روی این مساله سرمایه گذاری کرد‌ه‌اند.

در این مدت زمان کوتاهی که به آغاز به کار رسمی ویندوز 8 مانده است، آنچه زیاد به گوش می‌رسد واژه "لمسی" است. صفحه نمایش‌های لمسی، تبلت‌ها، اسلیت‌ها (Slate)، پنل‌های لمسی اضافه شده به لپ تاپ‌های قدیمی و قابلیت لمسی شدن در دسکتاپ‌ها همه و همه از هر راهی که شده خود را وارد دنیای لمسی‌ها کرده‌اند. در این تب و تاب لمسی شدن، مایکروسافت هم تمام تمرکز خود را معطوف تاچ پدها کرده است و حتی در برنامه‌های جاه طلبانه شرکت‌های جزیی مثل سیناپتیک نیز حرف از لمسی شدن به گوش می‌رسد.

در حالی که همه جا سخن از پدیده لمسی شدن است، گرایش‌های مهم دیگری در پشت صحنه در حال شکل‌گیری می‌باشد. زمانی بود که وقتی حرفی از تاچ پدهای مجزا به میان می‌آمد مفهوم و شکل ناشناخته‌ای در ذهن ایجاد می‌شد (حتی ترک پد جادویی اپل نیز در ابتدای کار نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند) اما باید گفت که امروزه این ابزارها جایی در میان دیگر ابزارهای کامپیوتری برای خود باز کرده‌اند، به ویژه در سیستم‌هایی که امروزه با تاچ پد ارایه می‌شوند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر بخواهیم مثالی از این قبیل دستگاه‌ها به میان بیاوریم HP Spectre One all-in-one بهترین مورد است. این دسکتاپ ارایه شده توسط شرکت به قیمت 1299 دلار، شامل صفحه نمایش 23 اینچی 1080p است که البته لمسی نیست. چون در عوض مجهز به تاچ پد مجزایی است که با صفحه نمایش و کیبورد وایرلس این مجموعه سازگار می‌باشد.

اخیرا برند Vizio با تولید لپ‌تاپ‌های جدید و دسکتاپ‌های All-in-one وارد بازار کامپیوتر شده است. در دسکتاپ‌های این مدل موس حذف شده و به جای آن تاچ پد جایگزین شده است. با اتصال از نوع بیسیم در این مدل و نبود بهینه سازی لازم برای ویندوز 8 مسلما این مدل به نوع دلخواه ما در تجربه کار با تاچ پد تبدیل نخواهد شد اما خب می‌توان از آن به عنوان مثالی از تمایل دیگر تولیدکنندگان برای جاگزینی تاچ پد به جای موس نام برد.

با ورود ویندوز 8 مایکروسافت نیز نشان داد که به دنبال سهم بیشتری در دنیای لمسی ها است. به این معنی که هم تاچ پدهای استفاده شده در لپتاپ‌ها و هم تاچ پدهای مجزا به زودی با هر دو گروه دسکتاپ‌ها و لپتاپ‌ها استفاده خواهند شد.

طبق خبرهایی که این چند وقت از نمونه‌های ارایه شده توسط تولیدکنندگان مختلف به گوش می‌رسد، می‌توان گفت که تمایل به تولید تاچ پدهای مجزا روز به روز در حال افزایش است. اما چقدر منطقی است که بخواهیم در عرض مثلا دو سال تاچ پد را با موس، این وسیله قابل احترام در کامپیوترها، جایگزین کنیم؟ چقدر موفق خواهیم بود؟

موس، با کلیدهای راست و چپش، اسکرول و سنسور اپتیکال یا در مدل‌های قدیمی‌تر ترک بال، چنان جایی در دنیای کامپیوتری ما باز کرده است که جایگزین کردنش آسان نیست. در طول این سال‌ها که از ظهور ماوس می‌گذرد تغییرات چندانی در تکنولوژی ساخت آن ایجاد نشده است به غیر از تغییر در روش اتصال آن به کامپیوتر از PS/2 به USB، اتصال بیسیم و بلوتوث. در برخی از مدل‌ها نیز سنسورهای لمسی به قسمت بالایی یا کناری اضافه شده‌اند که در واقع در مفهوم اولیه استفاده از ماوس تغییر چندانی ایجاد نکرده‌اند و با تکنولوژی جدیدی که قرار است از این پس از آن به جای موس بهره بگیریم (تاچ پد) بسیار فاصله دارد.

باید گفت که با این روند رو به رشد تولید دستگاه‌های لمسی مثل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، و به زودی کنسول‌های بازی مثل Nintendo Wii U تنها غریب قصه ما ماوس خواهد بود. مخصوصا برای لپ تاپ‌ها. اینکه به یک لپ‌تاپ در حال استفاده یک تاچ‌پد مجزا متصل کنیم کار قابل قبول‌تری نسبت به اتصال ماوس به آن انجام داده‌ایم. به ویژه در حال حاضر که تقریبا تمام لپ تاپ‌ها از قابلیت لمس چند انگشتی بهره می‌برند. در این میان باید گفت که اپل به بهترین روش ممکن این کار را انجام داده است اما ویندوز 8 نیز رقیب سرسختی به حساب می آید. چرا که طبق تجربیاتم باید بگویم که در حال حاضر سیستم عامل جدید مایکروسافت بهترین گزینه برای دنیای عاری از ماوس است.

البته نباید فراموش کرد که دنیای بازی‌ها مخصوصا بازی‌هایی که در آن نیاز به شلیک تک نفره است نیاز به حرکت‌های سریع و دقیقی است که تنها با ماوس امکان پذیر می‌باشد. همچنین در برنامه‌های ویرایش تصویر نیز کارایی موس بیش از پیش نمایان می‌شود اما خب آینده می‌آید و مسلما در آن شاهد تولید بازی‌ها یا برنامه‌هایی خواهیم بود که با تاچ پدها به راحتی سازگاری داشته باشند. در حال حاضر نیز برخی از بازی‌های کامپیوتری از تاچ پدها پشتیبانی می‌کنند وهمگان به مزیت‌های آن واقفند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با این که ظهور تاچ پدهای مجزا امری است که به زودی و در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد، در حال حاضر نیز می‌توان از نمونه‌های مناسبی از این تکنولوژی نام برد ( مجیک ترک پد اپل). در حال حاضر نیز برندهای گوناگون مثل اپل، اچ پی، ویزیو و دیگر تولید کنندگان قطعات کامپیوتری در تلاشند تا پیش از پایان سال سهمی از تولید تاچ پدهای مجزا داشته باشند. پس آیا باید منتظرحضور بیش از پیش تاچ پدها در بازار باشیم و به ماوس به شکل یک وسیله قدیمی و از مد افتاده نگاه کنیم؟

منبع : خوارزمی

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر موفق به تولید گرافن به روشی جدید شدند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید گرافن در محیط مایع با دمای پایین شدند. این ماده برای تولید صفحات لمسی پیشرفته، سلول‌های خورشیدی و ساخت ایمپلنت وپلاستیک‌های مقاوم به کار می رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیده زهرا مرتضوی مجری طرح گفت: این طرح با عنوان ساخت گرافن بر پایه "کندگی لیزر سوئیچ Q نئودیمیم یاگ از هدف گرافیت در نیتروژن مایع" اجرایی شده است، این تحقیق بررسی فرایند کندگی لیزری و یافتن مکانیزم برهم کنش لیزر با ماده در محیط مایع با دمای بسیار پایین اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این طرح به روش کندگی لیزر انجام شد، اظهار داشت: کندگی لیزری در محیط مایع به عنوان یک روش برای تولید نانو ساختارها تاکنون بارها توسط پژوهشگران خارجی و داخلی به کار گرفته شده است. اما تولید گرافن با روش کندگی لیزری در محیط نیتروژن مایع تا کنون در سطح دنیا مطرح نشده است. در این روش در شرایط مناسب پرتودهی لیزری و با استفاده از یک مایع دما پایین مانند نیتروژن مایع باعث تولید گرافن می شود.

مرتضوی، به بیان نحوه اجرای این طرح پرداخت و ادامه داد: تولید گرافن در محیط مایع دمای پایین چون نیتروژن، آرگون و هلیوم مایع با استفاده از لیزر برای اولین بار در سطح دنیا پیشنهاد شده است. این روش ساده و بدون نیاز به صرف هزینه برای سیستم های پیچیده خلا و کوره های دمای بالا و نیز صرف زمان طولانی قادر به تولید گرافن خالص است ضمن آنکه نیاز به مراحل خالص سازی ندارد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این روش محصول نهایی به راحتی قابل جمع آوری در هر محیط ثانویه دلخواه و بر روی هر پایه مطلوب است، اضافه کرد: با توجه به این امر که شرایط پرتودهی از جمله انرژی لیزر، نرخ تکرار پالس، پهنای پالس و طول موج پرتو لیزر و ادوات تمرکز نور لیزر مانند عدسی به راحتی قابل کنترل هستند، در نتیجه نوع و کیفیت محصولات تولید شده با این روش به راحتی کنترل پذیر است.

وی با اشاره به کاربردهای گرافن، توضیح داد:گرافن کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد که از آن جمله می‌توان به صنایع هوافضا اشاره کرد که به عنوان جایگزین فیبرهای کربن در کامپوزیت ها برای سبک سازی هواپیماها و ماهواره‌های استفاده می شود. علاوه بر این می‌توان از آن به عنوان جایگزین سیلیکون های نیمه رسانا در ترانزیستورها استفاده شود.

مرتضوی تولید پلاستیک‌های سخت و سبک و پوشش‌های شفاف رسانا برای سلول‌های خورشیدی و نمایشگرها را از دیگر کاربردهای گرافن دانست و افزود: این ماده همچنین برای تولید ایمپلنت‌های مستحکم، تولید ابرخازن‌ها و تولید صفحات لمسی LCDها و OLEDها کاربرد دارد.

منبع : زومیت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پریزی برای شارژ شدن گجت‌های شما

یک طراحی خوب می‌تواند کاربری و روحیه آدم را عوض کند و به صورت نامحسوسی بر روحیه هم تأثیر مثبت بگذارد. غالبا ما وقتی اگر "داک"ی برای گوشی و تبلتمان نداشته باشیم، موقع شارژ شدن آنها را روی میز یا حتی روی زمین می‌گذاریم، در این میان اگر اندکی وسواس باشیم شاید دیدن روزانه گوشه‌ای از اتاق که در آن شارژها و گجت‌ها با هم پچیده‌اند برایمان خوشایند نباشد.

استودیوی هنر Lebedev یک پریز با 4 اتصال USB طراحی کرده است که به این بی‌نظمی خاتمه می‌دهد.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


چقدر خوب بود که از این پریزها روی دیوار اتاق‌هایمان داشتیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


البته طراحی‌های بهتر و کاراتر از این هم قابل تصور هستند، اما این پریز ساده نشان می‌دهد که با دقت در مشکلات ساده‌ای که روزانه به آنها برمی‌خوریم اما فراموش می‌کنیم و طراحی ابزارهایی برای برطرف کردن آنها، چقدر می‌شود کارآفرین و خلاق بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع : خوارزمی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ژاپنی‌ها به دنبال نامرئی‌کردن صندلی عقب خودرو در هنگام دنده عقب!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آخرین باری که دانشگاه کیئو خود را به سرخط خبرها رسانده بود بابت ساخت نمونه اولیه دستگاهی پوشیدنی توسط یکی از تیم‌های تحقیقاتی این دانشگاه بود و حالا ده سال بعد اگر چه همچنان آن دستگاه به مرحله تولید نرسیده اما یک تیم تحقیقاتی دیگر از این دانشگاه ایده و ابتکار واقعا خلاقانه‌ای را مطرح کرده است: طراحی داخلی نامرئی خودرو: برای زمانی که در هنگام دنده عقب بتوانید کاملا اطراف خودرو را به وضوح مشاهده کنید!

تصور کنید در حال پارک دوبل در یکجا هستید و با استفاده از این طرح بتوانید دقیقا فضای باقیمانده پشت خودرو و زاویه آن را ببینید. این واقعا یک رویاست که تاکنون دوربین‌های دنده عقب و تصاویری که بر روی آینه و حتی نمایشگرهای روی داشبورد نمایش داده‌اند، نتوانسته‌اند برآورده کنند و حالا این فناوری وعده تحقق آن را با نمایش هر انچه که در پشت خودرو دیده می‌شود ان هم در تمام زوایا در قالب یک نمایشگر بزرگ می‌دهد طوری که در این حالت احساس می‌کنید در یک خودرو نصفه و نیمه نشسته‌اید و نیمه انتهایی خودرو شما را باد برده است!

هنوز مشخص نشده که در سر این تیم تحقیقاتی ژاپنی چه می‌گذرد و چگونه به دنبال تحقق این رویا هستند اما یک دستگاه تویوتا پریوس را که به این فناوری مجهز شده برای نمایش در نمایشگاه محتوای دیجیتال توکیو 2012 (2012 Digital Content Expo) آماده کرده‌اند. امیدواریم این فناوری هر چه که باشد علاوه بر ارزان‌بودن، فکری به حال مسافرانی که در صندلی عقب نشسته‌اند کرده باشد تا آنها در هنگام دنده عقب بالاجبار پیاده نشوند! راستی چرا در تصویر منتشر شده از یک راننده خانم استفاده شده!؟ آیا ژاپنی‌ها رانندگی خانم‌ها را به عنوان بازار هدف نشانه رفته‌اند؟

منبع : خوارزمی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ناسا امکان شنیدن صدای زمین از فضا را فراهم کرد!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تصاویر ماهواره‌ای معمولا تصاویر فوق‌العاده‌ای از دریچه‌ای که زمین از فضا دیده می‌شود در اختیار ما قرار می‌دهد اما حالا نظر شما در مورد صدا چیست؟ اگر مانند ما به این شعر معروف ایرانی اعتقاد داشته باشید که "تنها صداست که می‌ماند" باید به عرض شما برسانم که واقعا با شنیدن صدای زمین از فضا شما هم به همین نتیجه غریب خواهید رسید.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، به تازگی فایل صوتی را منتشر کرده است که در واقع صدای پدیده‌ای است که آن را کروز می‌خوانند و صدای سیگنال‌های رادیوئی حاصل از امواج پلاسمائی است که در کمربند تشعشعی کره زمین یافته می‌شود. این صدا توسط دو کاوشگر فضایی که در حال حاضر و در ماموریتی دو ساله در کمربند تشعشعی کره زمین به سر می‌برند ضبط شده است.

کریگ کلتزینگ از دانشگاه آیووا در این خصوص می‌گوید: این صدا همان چیزی است که از کمربندهای تشعشعی زمین شنیده می‌شود و مثل آن است که ما در گوش‌های یک انسان آنتن‌های رادیوئی نصب کرده باشیم. وی صداهای ضبط شده جدید را یکی از واضح‌ترین نمونه‌ها می‌داند و خاطرنشان می‌کند که حتی می‌تواند از این پس این موضوع بهتر باشد چرا که به دلیل قرارگیری دو کاوشگر با دو گیرنده مجزا می‌توان صدایی استریو را از فضا ضبط کرد.

منبع : خوارزمی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چگونه از روی رودخانه عبور کنیم؟
ایده ای متفاوت برای طراحی پل

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در توصیف ایده این پل فقط می توان یک چیز گفت: فوق العاده است. تصورش را بکنید که یک پل بر فراز رودخانه با توری آکربات بازی ساخته شود و عابران مانند خرگوش با پریدن از روی آن عبور کنند.

البته احتمالا هنگام عبور گردن چند نفر می شکند! اما اگر زنده و سالم به آن طرف پل برسید خاطره ای فراموش نشدنی خواهید داشت. این پل توسط یک معمار برای مسابقه طراحی پل در پاریس ارایه شده و آنها می گویند با این طرح لذت زندگی شهری را به شما یادآوری می کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هر چند بعید است که در عمل شاهد ساخته شدن این پل باشیم اما دیدن تصاویر آن هم به اندازه کافی مسحور کننده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

منبع : خوارزمی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مرهمی برای دهان سوخته

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


سوختگی دهان با غذا و نوشیدنی داغ، تجربه ای است که همه ما گاه و بیگاه دچار اش می شویم. به خصوص وقتی که غذا خوشمزه است و ما هم عجله داریم. گاهی اوقات آنقدر سوختگی شدید است که ما را از صرف ادامه غذا پشیمان می کند و دردسرهای بعدی تا چند روز ادامه دارد.

حالا محققین دانشگاه تگزاس این نوار باریک را ساخته اند تا مرهمی باشد برای سوختگی دهان. هنگام سوختگی آن را روی محل سوختگی قرار می دهید تا درد و التهاب ناشی از سوختی را کمتر کند. این نوار در واقع حاوی مواد بی حس کننده و ضد التهاب است که سبب تسکین نسبتا فوری محل سوختگی می شود.

خود نوار هم از مواد حل شونده ساخته شده و بعد از مدتی در بزاق دهان حل می شود. می توان آن را به هر نقطه از دهان چسباند و مزاحم ادامه غذا خوردن هم نخواهد شد.

تیم سازنده فعلا مشغول تکمیل طرح شان است. آنها قصد دارند کمی طعم هم به آن اضافه کنند و مدل های مختلفی از این نوار سوختگی دهان تولید کنند تا بتوان از آنها برای سوختگی های شدیدتر دهان هم استفاده کرد. با این حساب شاید این نوارها را تا چند وقت دیگر روی میز رستوران ها ببینیم.

منبع : خوارزمی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پردازشگر 10 هسته ای اینتل سال آینده ارایه می شود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تصویر لو رفته جدیدی از نقشه راه شرکت اینتل نشان می دهد که در فصل سوم سال آینده میلادی باید منتظر پردازشگری با نام Xeon E5-2600 V2 بر مبنای معماری Ivy Bridge-EP باشیم. پردازشگری که دارای 10 هسته است و روی مادربوردهای LGA 2011 socket کار می کند.

سی پی یو جدید مصرف انرژی بسیار کمتری هم دارد و با 10 هسته فیزیکی می تواند تا 20 thread را اجرا کند. هر کدام از هسته های این پردازشگر به 256KB کش L2 دسترسی دارند و کل چیپ دارای 30 مگابایت کش L3 نیز هست.

این پردازشگر از رم های DDR3 تا سرعت 1866MHz هم پشتیبانی می کند. البته محصول جدید در واقع از نظر توانایی در انتهای مسیر سال

 


[ جمعه 91/8/26 ] [ 12:26 عصر ] [ atefe ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بنام خداوندی که داشتن او جبران همه نداشته های من است
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 326128