سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای بارانی دلم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
*


زمانی که صحبت از مصرف دارو می‌شود، اکثر ما می‌دانیم انجام بعضی کارها می‌تواند تاثیر آن‌ها را کمتر یا بیشتر کند به همین دلیل پزشکان در مورد چگونگی استفاده و دوز مصرفی بعضی از داروها دستورات ویژه‌ای می‌دهند. برای مثال تعدادی از داروها را فقط باید بعد از ناهار یا شام مصرف کرد اما بعضی دیگر حتما باید هنگام خالی بودن شکم مورد استفاده قرار گیرند.

اما این تمام ماجرا نیست؛ حقایق شگفت‌انگیزی در مورد مصرف بعضی داروها وجود دارد که نه‌تنها می‌تواند اثر آن‌ها را کمتر یا بیشتر کند بلکه توجه نکردن به این نکات ممکن است عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. چند ماه پیش بود که یک زن 67 ساله در کشور انگلستان فقط به‌دلیل استحمام بعد از مصرف یک داروی خاص جان خود را از دست داد. این زن از یک برچسب دارویی استفاده می‌کرد که روی پوست قرار می‌گرفت و داروی مسکن فنتانیل را به‌تدریج وارد بدنش می‌کرد اما گرمای حمام باعث افزایش سرعت جذب دارو از طریق پوست شد و در نهایت با ایست قلبی به زندگی این زن پایان داد. نمونه‌های مشابه با این اتفاق کم نیستند. در بسیاری موارد دیگر هم حمام کردن موجب افزایش شدید سرعت جذب داروهای مسکن از طریق پوست شده و حتی فرد بیمار را بی‌هوش کرده است. توجه به همین موارد نشان می‌دهد، هنگام استفاده از داروها باید به‌تعدادی از نکات مهم توجه ویژه نشان داد؛ این نکات نه‌تنها به افزایش کارایی داروها و سرعت درمان کمک می‌کند بلکه در مواردی جان یک شخص را از خطر مرگ حتمی نجات می‌دهد.


 

  با این داروها نباید دوش گرفت


هنگام استفاده از برچسب‌های دارویی که روی پوست قرار می‌گیرند به‌هیچ عنوان نباید به حمام رفت. گرمای حمام موجب گشاد شدن رگ‌های بدن و افزایش سرعت گردش خون در آن‌ها می‌شود. مشخص است که در این حالت دارو با سرعت بیشتری جذب شده و به سمت اندام‌های حیاتی بدن حرکت می‌کند.

این موضوع به‌خصوص در مورد مصرف بعضی از انواع مسکن‌ها مانند فنتانیل (fentanyl)، اکسی کودون (oxycodone) و بوپرنورفین (buprenorphine) ممکن است خطرناک باشد. به غیراز حمام کردن، قرار گرفتن در معرض آب و هوای گرم هم همین تاثیر را دارد البته بسیاری از برچسب‌های دیگر مانند برچسب‌های ترک سیگار که این روزها زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز در برابر گرما همین اثر را به همراه خواهند داشت.

توجه داشته باشید قرار گرفتن داروها در برابر گرما می‌تواند باعث بروز تغییرات فیزیکی در آن‌ها شده و اثرشان را از بین ببرد. موارد زیادی اتفاق افتاده که به این دلیل دارو فاسد شده و به جای درمان فرد بیمار را روانه بیمارستان کرده است. دقیقا به همین دلیل است که روی بسته بسیاری از داروها تاکید شده که حتما باید آن‌ها را در جای خشک و خنک نگهداری کرد.

دمای بسیار سرد هم تاثیر بدی روی بعضی از داروها دارد، برای مثال با قرار گرفتن انسولین در معرض دمای انجماد، مولکول‌های آن نابود می‌شوند؛ به این ترتیب این دارو اثر خود را از دست می‌دهد و بیماران دیابتی دیگر نمی‌توانند با کمک آن قند خون خود را کنترل کنند.





  کپسول‌ها باید در شکم باز شوند نه در دهان!


یکی از اشتباهات مهلکی که بعضی از ما قبل از مصرف دارو انجام می‌دهیم، شکافتن کپسول‌هاست. بعضی از کپسول‌ها پوشش خاصی دارند که می‌تواند شیوه وارد شدن دارو در جریان خون بدن را کنترل کند.

برای مثال پوشش این کپسول‌ها به آرامی در داخل معده حل شده و به‌تدریج دارو را به بدن وارد می‌کند اما اگر شما این پوشش را باز کرده و اقدام به مصرف دارو کنید، تمام حجم دارو یکباره وارد جریان خون می‌شود که این کار ممکن است عواقب بسیار وحشتناکی به همراه داشته باشد.

متاسفانه بعضی از کودکان هنگام خوردن کپسول، آن را می‌جوند و با آسیب وارد کردن به روکش دارو باعث تخلیه یکباره محتویات آن در بدن می‌شوند. بعضی دیگر از داروها هم فقط باید در داخل اسید معده آزاد شوند و تماس آن‌ها با دهان یا گلو، به این قسمت‌ها آسیب وارد می‌کند.

یکی از داروهایی که حتما باید مراقب روکش آن بود، مورفین است؛ از مورفین برای آرام کردن دردهای بسیار شدید استفاده می‌شود اما برای آن‌که بیمار بهترین نتیجه را از مصرف آن بگیرد، دارو باید به آرامی وارد جریان خون شود. یا روکش دارویی مانند نیفدیپین (Nifedipine) که برای کنترل فشار خون و درمان آنژین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند. در غیر این صورت مصرف این کپسول باعث سردرد و سرگیجه شده و حتی می‌تواند منجر به سکته یا حمله قلبی شود.

هیچ‌گاه نباید قرص‌هایی که به یکدیگر چسبیده‌اند، تغییر رنگ داده یا تکه‌تکه شده‌اند را مصرف کرد. به احتمال زیاد این قرص‌ها در معرض رطوبت یا گرمای زیاد قرار گرفته‌ و خاصیت خود را از دست داده‌اند. چک کردن تاریخ انقضای داروها که روی بسته آن ثبت می‌شود نیز در بسیاری موارد شما را از مسمومیت‌های دارویی حفظ می‌کند.





  مصرف آبمیوه با دارو، یک اشتباه مهلک


بسیاری از بیماران قلبی برای تنظیم ضربان قلب خود یک داروی رقیق‌کننده خون به نام وارفارین (warfarin) را مصرف می‌کنند. متاسفانه این دارو به کرنبری و آب آن واکنش می‌دهد.

 این میوه مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک دارد که باعث رقیق شدن خون می‌شود. رقیق‌شدن بیش از حد خون ممکن است خونریزی داخلی را به همراه داشته و جان انسان را در معرض خطر جدی قرار دهد.

مصرف آب گریپ فروت و بعضی دیگر از مرکبات مانند پرتقال می‌توانند با آنزیم‌های بدن واکنش داده و باعث تجزیه شدن دارو در سیستم گوارشی شوند. مرکبات ترکیباتی دارند که بعضی از آنزیم‌های مفید در بدن را از کار می‌اندازند و به این ترتیب داروهای کاملا بی‌خطر را تبدیل به ترکیبات خطرناک می‌کنند.گریپ فروت همچنین روی داروهای فشار خون و آنتی‌هیستامین‌ها هم تاثیر بدی دارد و عملکرد آن‌ها را از حالت طبیعی خارج می‌کند.

آب پرتقال و آب سیب هم ممکن است با مصرف همزمان با هم بعضی از داروهای ضد‌سرطان مثل etoposide، celiprolol،  talinolol و تعدادی از آنتی بیوتیک‌ها مانند ciprofloxacin و ciprofloxacin واکنش ‌نشان‌بدهد. البته کارشناسان معتقدند در بسیاری موارد مصرف تکه‌های کوچک میوه همراه با داروها خطری به همراه ندارد اما اگر در این مورد هنوز شک دارید، بهتر است حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید. این موضوع به‌خصوص در مورد داروهایی که برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، اهمیت بیشتری دارد.


 

    بعضی‌ داروها را نباید با هم خورد


زمانی که شما 2 یا چند دارو را با هم مصرف می‌کنید باید منتظر ترکیب‌شدن آن‌ها با هم در سیستم گوارشی خود باشید. با این‌که در بسیاری موارد این موضوع خطری به همراه ندارد اما موارد زیادی بوده که بیماران به‌دلیل توجه‌نکردن به این نکته سر از بیمارستان درآورده‌اند. یک دارو ممکن است عملکرد یک داروی دیگر را تغییر داده و حتی مانع جذب آن در بدن شود. این حالت به‌خصوص برای داروهایی که برای پیشگیری از شرایط خطرناک مانند حمله قلبی و سکته تجویز می‌شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر چند دارو که ‌عوارض مشابه یکسانی دارند با هم مصرف شوند، خطر اعتیاد به عوارض آن داروها فرد را تهدید می‌کند. برای مثال مصرف داروی وارفارین به همراه بعضی از آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است اثر آن‌را بیشتر کرده و در بدن اختلال ایجاد کند. بعضی داروهای دیگر هم که برای درمان رفلاکس معده و کم‌کردن اثر اسید معده مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است به داروهای رقیق‌کننده خون واکنش نشان دهند. این عامل ممکن است موجب بروز خونریزی داخلی و جراحت در بدن شود. ترکیب داروهایی که برای بیماری‌های قلبی، فراموشی، درمان آلرژی و بی‌خوابی تجویز می‌شوند و استفاده همزمان آن‌ها می‌تواند به‌شدت برای سلامت بدن خطرناک باشد. افرادی که به‌طور همزمان 2 یا 3 عدد از این داروها را با هم مصرف می‌کنند با احتمال 3برابر بیشتر از دیگران ممکن است ظرف مدت 2 سال جان خود را از دست بدهند. این افراد همچنین بیشتر از دیگران در تمرکزکردن دچار مشکل می‌شوند و از دست دادن قدرت حافظه در بسیاری از آن‌ها امری شایع است.





   استفاده از قاشق چای‌خوری ممنوع


یکی دیگر از اشتباهاتی که متاسفانه بسیاری از والدین دچار می‌شوند، دارو دادن به فرزندشان با قاشق چای‌خوری است اما به‌دلیل آن‌که اندازه قاشق‌های چای‌خوری با هم تفاوت زیادی دارند، ممکن است کودک بیش از حد لازم دارو دریافت کرده و دچار مسمومیت شود. قاشق‌های چای‌خوری ظرفیت‌های متفاوتی از 5/2 میلی‌لیتر تا 3/7 میلی‌لیتر دارند که این نشان می‌دهد، کودکان ممکن است دوزهای مختلفی از دارو را با استفاده از این قاشق‌ها دریافت کنند. به جای آن، والدین باید از قاشق‌های خاصی که به همراه دارو ارائه می‌شود، استفاده کنند یا قاشق‌های خاص را از داروخانه‌ها تهیه کنند که درجه‌بندی دارند. آن‌ها همچنین باید توصیه‌های نوشته شده روی بسته داروها یا دستور داده شده توسط پزشک را به دقت رعایت کنند تا مطمئن شوند فرزندشان به میزان کافی و درستی دارو دریافت می‌کند.

والدینی که از قاشق‌های چای‌خوری بزرگ استفاده می‌کنند، در بعضی موارد تا 192 درصد بیشتر از قاشق چای‌خوری کوچک به کودک‌شان دارو می‌دهند. برخی قاشق‌های غذاخوری نیز اندازه‌ای 2برابر قاشق‌های دیگر دارند. استفاده از این قاشق‌ها نه تنها ممکن است باعث شود کودکان بیش‌ازحد مورد نیاز دارو دریافت کرده و حتی دچار مسمومیت شوند بلکه در برخی موارد به‌دلیل کوچک بودن اندازه قاشق آن‌ها ممکن است مقدار دارو کافی نبوده و روند درمان کودک را طولانی‌تر کند.



نکته : در فصل تابستان که گرم‌ترین زمان سال است اثر برخی از داروها بین 7 تا 17 درصد کمتر می‌شود و به همین دلیل شاید شما در این مواقع احساس کنید که از داروهای خود نتیجه کافی را نمی‌گیرید





  جنین احتیاجی به داروی شما ندارد


تحقیقات نشان می‌دهد، بسیاری از زنان باردار داروهایی را مصرف می‌کنند که برای سلامت فرزندان‌شان مضر است و ممکن است باعث بروز نقص‌های مادرزادی در آن‌ها شود. برای مثال داروهای درمان آکنه، ‌افسردگی، آنتی‌بیوتیک‌ها و بسیاری داروهای دیگر که برای درمان بیماری‌های قلبی استفاده می‌شوند ممکن است برای جنین خطرات زیادی به همراه داشته باشد و به همین دلیل زنان باردار باید با مشورت با پزشک خود از مصرف این داروها پرهیز کنند. نزدیک به 56 درصد از زنان در طول دوران بارداری خود ناچار به استفاده از دارو می‌شوند.


 

چرا در تابستان اثر دارو کمتر می‌شود؟


حتما شما هم حس کرده‌اید در فصل‌های بهار و تابستان که تابش نور خورشید شدیدتر است، اثر داروهای مصرفی‌تان کم می‌شود؟

این موضوع عجیبی نیست، زیرا در این فصل‌ها بدن به واسطه قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D بیشتری می‌سازد. این ویتامین سرعت تجزیه مواد دارویی را افزایش داده و به این ترتیب اثر آن‌ها را کاهش می‌دهد.

به‌طور کلی باید توجه داشت شیوه عملکرد داروها در بدن انسان در فصول سرد و گرم که شدت نور خورشید کم یا زیاد می‌شود، تفاوت زیادی با هم دارند.

در فصل تابستان که گرم‌ترین زمان سال است اثر برخی از داروها بین 7 تا 17 درصد کمتر می‌شود و به همین دلیل شاید شما در این مواقع احساس کنید که از داروهای خود نتیجه کافی را نمی‌گیرید. به‌ همین‌دلیل اگر شما هم حس می‌کنید با گرم‌تر شدن هوا داروهای‌تان اثر کمتری روی شما دارند، می‌توانید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید اما به هیچ‌وجه خودتان مقدار داروی مصرفی را افزایش ندهید!


 

 من به دارویم خوش‌بین نیستم!


اگر یک بیمار به دارویی که برای درمان بیماریش مصرف می‌کند اعتقاد نداشته باشد، میزان تاثیر آن کمتر می‌شود.

تعداد زیادی از مطالعات نشان داده است میزان باور و اعتقاد یک بیمار نسبت به داروی مصرفی حتی اگر یک مسکن ساده باشد، می‌تواند تاثیر آن را افزایش داده و حتی آن را به‌طور کامل بی‌تاثیر کند.

 مغز انسان توانایی‌های شگفت‌انگیز زیادی دارد و حتی می‌تواند میزان تاثیر یک دارو را بیشتر کند یا تاثیر آن را به‌طور کامل از بین ببرد. متاسفانه افرادی که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند و باید داروی خود را طی یک دوره بسیار طولانی مصرف کنند بعد از مدتی نسبت به میزان تاثیر دارو احساس منفی پیدا می‌کنند و از درمان خود ناامید می‌شوند اما همین اشتباه باعث می‌شود طول مدت درمان آن‌ها چند برابر شود.


[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 9:3 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]


امضای همه تبلیغات فرهنگی اخیری که در متروی پاریس انجام می شود این است (نزدیک به این مضمون): در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید!

بنظر می رسد سیستم حمل و نقل پاریس، سیستم تقریبا کاملی است که به تمام نقاط شهر خدمات رسانی می کند اما این سیستم گرچه شاید ایرادات کمی داشته باشد اما نگرانی ها درباره فرهنگ استفاده از این سیستم ها مشاهده می شود. بنابراین شهرداری پاریس با استفاده از تبلیغات فرهنگی دنبال فرهنگ سازی است.

اخیرا وقتی تبلیغات شهری مخصوصا در فضای مترو را مشاهده می کنیم این تبلیغات معنا دار دیده می شوند. شاید افرادی که در استفاده از وسایل حمل و نقل پاریس اینگونه رفتار می کنند به خود آیند که یعنی من شبیه این حیوانات هستم؟ اما این تبلیغات چه هستند :


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


درباره شهرهای دیگر اطلاعی ندارم اما در مترو های پاریس صندلی های تاشویی وجود دارد که نزدیک درهای ورودی واگن های مترو است وقتی مترو شلوغ است بهتر است که مسافر متوجه شود که با ایستادن فضای بیشتری را در اختیار سایر مسافران قرار می دهد. این تصویر هم چنین وضعی را تشریح می کند. یعنی فردی را نشان می دهد که این فرهنگ را ندارد و بدون توجه به مسافران دیگر شبیه یک حیوان به راحتی در صندلی خود لم داده است.

این تبلیغ که نمادهای خطوط مترو و رنگ هاش را نشان می دهد و در این مورد خط 2 و 3 را نشان داده می گوید: تنبلی کردی و فضای زیادی را اشغال کردی. سرزنش های دو یا سه باره دیگران روبروته.
در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این تبلیغ هم یک آدم را با کله یک گاو نشون میده که چطور وارد مترو می شود. یعنی قبل از اینکه بگذارد مسافران دیگر پیاده شوند اینگونه وارد مترو می شود و فردی که این تبلیغ را کشیده او را مصداقی از یک گاو شاخدار می نامد. تبلیغ می گوید: 5 تا آدم را مثل رم کرده ها ترسوندن نشان دهنده این نیست که زمان کسب کرده ای.
در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خط یک مترو را نشون میده و میگه یک بار آدامست را در مترو به بیرون تف کن اما حتما آدامس به کف کفش های خودت هم می چسبه. کسی که این تبلیغ را ارائه کرده چنین افرادی را با صورت چنین حیوانی تصور کرده است.
در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


باز هم از آیکون زرد که نشان دهنده خط یک مترو هست استفاده کرده و روی تبلیغ نوشته : یک بار از روی گیت ورودی پریدی اما مطمئن باش که جریمه اش را هم باید بپردازی. در این تبلیغ فردی که این کار را می کنه و من هم بارها شاهد چنین صحنه هایی توی متروی پاریس بودم شبیه قورباغه تصویر شده است.
در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


اتوبوس خط 86 را نشون میده و می گه : با صدای 86 دسیبل با موبایل حرف زدی. تمام حریم خصوصی ات و دوستانت را از دست می دهی... چنین فردی مثل یک خروس بی محل است.
در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید


[ چهارشنبه 91/4/14 ] [ 3:24 عصر ] [ atefe ] [ نظرات () ]

 

 
 



[ سه شنبه 91/4/13 ] [ 9:18 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]
[ دوشنبه 91/4/12 ] [ 10:32 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]

واقعیت آن است که چیز های کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم، خودتان را با این هشت مورد،شگفت زده کنید!

زندگی انیشتین, راز زندگی انیشتین

1- او با سری بزرگ متولد شد

وقتی انیشتن به دنیا آمد او خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی که مادر وی تصور می کرد، فرزندش ناقص است، اما او بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

2- حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود، نبود

مطمئنا انیشتین می توانسته کتابهای مملو از فرمول و قوانین را حفظ کند،اما برای به یاد آوری چیز های معمولی واقعا حافظه ضعیفی داشته است. او یکی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود و عذر و بهانه اش برای این فراموشکاری، مختص دانستن آن [تولد] برای بچه های کوچک بود.

راز نهفته زندگی انیشتین

3- او از داستانهای علمی- تخیلی متنفر بود

اینیشتین از داستانهای تخیلی بیزار بود. زیرا که احساس می کرد ،آنها باعث تغییر درک عامه مردم ازعلم می شوند و در عوض به آنها توهم باطلی از چیز هایی که حقیقتا نمی توانند اتفاق بیفتند میدهد.

به بیان او من هرگزدر مورد آینده فکر نمی کنم، زیراکه آن به زودی می آید. به این دلیل او احساس می کرد کسانی که بطور مثال بشقاب پرنده ها را می بینند باید تجربه هایشان را برای خود نگه دارند

4- او در آزمون ورودی دانشگاه اش رد شد

درسال 1895 در سن 17 سالگی، انیشتن که قطعا یکی از بزرگترین نوابغی است که تا کنون متولد شده، در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تکنیک سوییس رد شد.

در واقع او بخش علوم و ریاضیات را پشت سر گذاشت ولی در بخش های باقیمانده، مثل تاریخ و جغرافی رد شد. وقتی که بعدها از او در این رابطه سوال شد؛ او گفت: آنها بی نهایت کسل کننده بودند، و او تمایلی برای پاسخ دادن به این سوالات را در خود آحساس نمی کرد.

راز نهفته زندگی انیشتین

5 - علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشت

انیشتن در سنین جوانی یافته بود که شصت پا باعث ایجاد سوراخ در جوراب می شود. سپس تصمیم گرفت که دیگر جوراب به پا نکند و این عادت تا زمان مرگش ادامه داشت. علاوه بر این او هرگز برای خوشایند و عدم خوشایند دیگران لباس نمی پوشید، او عقیده داشت یا مردم او را می شناسند و یا نمی شناسند. پس این مورد قبول واقع شدن [آن هم از روی پوشش] چه اهمیتی میتواند داشته باشد.

6- او فقط یکبار رانندگی کرد

انیشتن برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه، از راننده مورد اطمینان اش کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین اورا هدایت می کرد، بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان،شنوندگان حضور داشت. انیشتن، سخنرانی مخصوص به خود را انجام می داد و بیشتر اوقات راننده اش، بطور دقیقی آنها را حفظ می کرد.

یک روز انیشتن در حالی که در راه دانشگاه بود، باصدای بلند در ماشین پرسید: چه کسی احساس خستگی می کند؟

راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انیشتن سخنرانی کند،سپس انیشتن بعنوان راننده او را به خانه بازگرداند.عدم شباهت آنها مسئله خاصی نبود. انیشتن تنها در یک دانشگاه استاد بود، و در دانشگاهی که وقتی برای سخنرانی داشت، کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانست او را از راننده اصلی تمییز دهد.

او قبول کرد، اما کمی تردید در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از راننده اش پرسیده شود، او چه پاسخی خواهد داد، در درونش داشت.

به هر حال سخنرانی به نحوی عالی انجام شد، ولی تصور انیشتن درست از آب در آمد.دانشجویان در پایان سخنرانی انیشتین جعلی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند.

در این حین راننده باهوش گفت سوالات بقدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ گوید"سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد،به حدی که باعث شگفتی حضار شد.

 

7- الهام گر او یک قطب نما بود

انیشتن در سنین نوجوانی یک قطب نمابه عنوان هدیه تولد از پدرش دریافت کرده بود.وقتی که او طرز کار قطب نما را مشاهده می نمود، سعی می کرد طرز کار آن را درک کند. او بعد از انجام این کار بسیار شگفت زده شد. بنابر این تصمیم گرفت علت نیروهای مختلف در طبیعت را درک کند.

 

8- راز نهفته در نبوغ او

بعد از مرگ انیشتن در 1955 مغز او توسط توماس تولتز هاروی برای تحقیقات برداشته شد.اما اینکار بصورت غیر قانونی انجام شد. بعدها پسر انیشتن به او اجازه تحقیقات در مورد هوش فوق العاده پدرش را داد.

 راز نهفته زندگی انیشتین

هاروی تکه هایی از مغز انیشتن را برای دانشمندان مختلف در سراسر جهان فرستاد. از این مطالعات دریافت می شود که مغز انیشتن در مقایسه با میانگین متوسط انسانها، مقدار بسیار زیادی سلولهای گلیال که مسئول ساخت اطلاعات هستند داشته است. همچنین مغز انیشتن مقدار کمی چین خوردگی حقیقی موسوم به شیار سیلویوس داشته، که این مسئله امکان ارتباط آسان تر سلولهای عصبی را بایکدیگر فراهم می سازد.

علاوه بر اینها مغز او دارای تراکم و چگالی زیادی بوده است و همینطور قطعه آهیانه پایینی دارای توانایی همکاری بیشتر با بخش تجزیه و تحلیل ریاضیات است.

 


[ دوشنبه 91/4/12 ] [ 9:11 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]
 
مرجان محتشم بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ابزار ماندگاری یک بازیگر در عرصه سینما اظهار داشت: کسانی در سینمای ایران قدرت کاذب بدست آوردند که لیاقت ماندن در این عرصه را نداشتند و برخی که مردم دوستشان دارند از صحنه حذف می شوند در واقع یکسری قربانی ماندگاری گروه دیگر می شوند.محتشم با بیان اینکه من نان موقعیتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعیت کاری ام در مصاحبه های مکرر بیان کردم که به صورت مداوم کار نخواهم کرد، به دلیل اینکه به هر قیمتی حاضر نیستم در عرصه سینما باشم با اینکه عاشق کارم هستم.
 
بازیگر زن ایرانی تن به روابط نامشروع ندادم حذف شدم +عکس

محتشم تاکید کرد: محبوبیت بین مردم چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را بدست آورد ولی متاسفانه برخی ستارگان به دلیل ابزار شدن و ارتباطات غیراخلاقی که باعث شرمندگی و تاسف است محبوب شدند که به اعتقاد من این محبوبیت نیست. وی ادامه داد: چرا مرجان محتشم به عنوان یک بازیگر بدون حاشیه و کسی که اکثریت مردم از هر قشر و تیپی اعم از جامعه مذهبی و یا جامعه مدرن و … قبولش دارند و باید به خاطر اعتقاد به خدا و نپذیرفتن یکسری روابط غیراخلاقی از جامعه هنر حذف شوند و انگ مغرور بودن را بخورد؟!

 

محشتم افزود: من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زیرا برای من پارامتر های اخلاقی مهم تر از هر موضوع دیگری است حتی به قیمت 8 سال سکوت و مدت ها جدایی از کاری که دوستش داشته باشم و به خاطر این دل آزردگی ها حاضر به ادامه فعالیت در عرصه سینما با این وضعیت نیستم.
 
بازیگر زن ایرانی تن به روابط نامشروع ندادم حذف شدم +عکس

بازیگر سریال «پس از باران» ادامه داد: همانطور که گفتم جایی برای کسانی که بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ی سینما فعالیت سالم داشته باشند نیست و متاسفانه برعکس کسانی که تن به ارتباطات نامشروع می دهند در این عرصه بالا می روند.

وی با بیان اینکه این روزها با یک بیماری دست و پنجه نرم می کند درباره شرایط بیمه خود گفت: من حتی در حال حاضر یک دفترچه بیمه هم ندارم و اکنون با این شرایط گاهی از طریق طراحی داخلی ساختمان امرار معاش می کنم و از طرفی حتی نوشته های من هم به دلیل مرجان محتشم بودن چاپ نمی شود.

 

[ یکشنبه 91/4/11 ] [ 11:52 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]

عادت کرده اید که همیشه کلیدواژه ها را وارد سرویس جستجوی گوگل کنید، روی نتایج کلیک کنید و پی کارتان بروید؟ تصور می کنید که نمی شود در همین سرویس جستجوی گوگل، چیزهای سرگرم کننده ای پیدا کرد؟

شش حقه سرگرم‌کننده در جستجوگر گوگل!

نه! در این پست 6 حقه کوچک را با هم مرور می کنیم که بی شک دقایقی سرگرمتان خواهد کرد.

نخست، شما باید با کلیک بر روی آیکون چرخ دنده در بالا و سمت راست صفحه جستجوی گوگل، ویژگی جستجوی بی درنگ یا instant search را خاموش کنید. توجه کنید که در همه موارد زیر باید روی I’m feeling lucky کلیک کنید.

1- جاذبه گوگلی: جستجو کنید: Google gravity

شش حقه سرگرم‌کننده در جستجوگر گوگل!

2- گوگل اریب می شود: جستجو کنید: Askew

3- بزرگ شدن فونت گوگل: جستجو کنید: Epic Google

4- کوچک شدن گوگل: جستجو کنید: Weenie Google

5- هک شدن گوگل: جستجو کنید: Google Hacker

6- کاری کنید که گوگل برایتان پشتک وارو بزند: این بار جستجو کنید : do a barrel roll و صحنه را شاهد باشید! در این مورد خاص روی I’m feeling lucky کلیک نکنید و همان جستجوی ساده را بکنید.

منبع: 1پزشک


[ شنبه 91/4/10 ] [ 8:7 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]



Sun+دیس= ساندیس!





پورتِ قالی = پرتقالی!





چلسی!





مک کار = مکـّار!





نک (Neck)  بت(Bat) = نکبت!





صداقت!





سمندَر!









تبریز!








یو (you) ونت (went) توس = یونتوس!




سگارو!





پیت (brad pitt) زا = پیتزا!
(مادر برد پیت)









سانــتافه!











نمک نشناس!


[ چهارشنبه 91/4/7 ] [ 4:6 عصر ] [ atefe ] [ نظرات () ]


 نمایـشگاهی از کلکسیـون BMW در شهـر مونیـخ


این نمایشگاه که اولین مکان بعنوان موزه بی ام و می باشد در دهکده المپیک مونیخ کشور آلمان واقع شده است. جاییکه علاوه بر موزه و نمایشگاه، کارخانه و دفتر مرکزی این خودروسازی در آن قرار دارد. در موزه BMW که ظاهر آن مانند یک دالون پیچ خورده است، انواع مختلف ماشین ها و قطعات به کار رفته در بی ام و از اولین سری تا جدیدترین مدل ها قابل مشاهده است. از سری های لوکس این برند گرفته تا مدل های اسپورت که در زمان خود جایگاه بهترین خودروهای جهان را داشت.
موزه BMW که نقش بسزایی در نمایش میراث و سنن گروه BMW داشته، جلوه‌گر تجربیات، پیشرفت و فن‌آوری محصولات این شرکت در طول سالهای فعالیت آن نیز هست. این مجموعه با وسعتی معادل 5000 متر مربع و 120 غرفه متنوع مکان بسیار مناسب و در خور توجهی برای بازدیدکنندگان فراهم آورده که هر بخش بازتاب دهنده اهمیت و نقش پررنگ این شرکت در عرصه جهانی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


[ چهارشنبه 91/4/7 ] [ 1:59 عصر ] [ atefe ] [ نظرات () ]

 جواد نکونام - 5.720.000.000-6.600.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

سایت ترانسفر مارکت ارزش قرار داد کاپیتان تیم ملی ایران با اوساسونا را مبلغی بین 5 میلیارد و 720 میلیون تومان تا 6 میلیارد و 600 میلیون تومان تعین کرده است.

نکونام که یک سال دیگر با اوساسونا قرار دارد با این ارزش قرارداد، گران قیمت ترین بازیکن فوتبال ایران به حساب می آید. البته سایت ترانسفر مارکت ارزش قرارداد اشکان دژاگه با ولفسبورگ را دقیقان یکسان با نکونام تعین کرده تا کاپیتان حال حاضر تیم ملی به تنهایی این عنوان را در اختیار نداشته باشد.

جالب اینکه با این رقم قرارداد برخی از رسانه ها خبر از بازگشت نکونام به فوتبال ایران داده اند و این در حالی است که جواد برای جدایی از اوساسونا باید مبلغی حدود 2 میلیارد و 860 میلیون تنها برای دریافت رضایت نامه اش به باشگاه پرداخت کند و به نظر نمی رسد هیچ باشگاه ایرانی بتواند این رقم را متحمل شود.

* مسعود شجاعی3.960.000.000-4.400.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

 

بعد از نکونام و دژاگه، مسعود شجاعی گران قیمت ترین فوتبالیست ایران به حساب می آید. ارزش قرار داد فعلی شجاعی با اوساسونا مبلغی بین 3 میلیارد و 960 میلیون تومان تا 4 میلیارد و 400 میلیون تومان تعیین شده است. شجاعی مدت ها است به دلیل مصدومیت دور از میادین به سر می برد و قرار است در فصل جدید لالیگا به فوتبال برگردد.

* آندرانیک تیموریان 3.000.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

آندرانیک تیموریان از معدود بازیکنانی است که رقم قراردادش را به طور رسمی اعلام کرده است. تیموریان هافبک فصل گذشته استقلال به تازگی با باشگاه قطری الخریطیات قراردی به ارزش 3 میلیارد تومان به امضا رسانده تا یک سال با پیراهن این تیم فوتبال بازی کند. با این ارزش قرار داد آندو سومین بازیکن گران قیمت فوتبال ایران به حساب می آید.

* محمد رضا خلعتبری 1.936.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

خلعتبری که این روزها بحث پرسپولیسی شدنش مطرح شده، فصل گذشته با قراردادی تقریباً بالا به الوصل پیوست. سایت ترانسفر مارکت ارزش فعلی قرارداد خلعتبری را مبلغی حدود یک میلیارد و 936 میلیون تومان تعیین کرده که در نوع خود مبلغ بالایی است.

شنیده می شود قرار است خلعتبری برای لیگ دوازدهم با قراردادی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرسپولیسی شود.

* هادی عقیلی 1.430.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

هادی عقیلی یکی دیگر از بازیکنان گران قیمت فوتبال ایران به حساب می آید. ارزش قرار داد جدید مدافع تیم ملی ایران با باشگاه القطر قطر مبلغی حدود یک میلیارد و 430 میلیون بوده است. عقیلی فصل گذشته در العربی توپ می زد اما قرار است امسال پیراهن القطر را بر تن کند.

* کریم انصاری فرد 1.400.00.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

آقای گل فصل قبل فوتبال ایران تا به حال عنوان گران قیمت ترین بازیکن لیگ برتر را به خود اختصاص داده است. او برای لیگ دوازدهم با پرسپولیس قراردادی حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان امضا کرده و رکودردهای جدیدی را در فوتبال ایران به ثبت رسانده است.

* سید جلال حسینی 1.300.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

سید جلال حسینی ، یکی دیگر از بازیکنانی بوده که با قراردادی نجومی برای لیگ دوازدهم پرسپولیسی شده است. بر اساس شنیده ها او قرار دادی به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان با رویانیان امضا کرده است. سید جلال فصل گذشته در سپاهان توپ می زد.

* علی کریمی 1.150.000.000

سایت ترانسفر مارکت بر اساس آخرین قرار داد علی کریمی با شالکه، ارزش فعلی این بازیکن را مبلغی حدود یک میلیارد و 150 تومان تعیین کرده است. بر اساس شنیده ها کریمی برای تمدید قراردادش از پرسپولیس هم مبلغ بالایی درخواست کرده تا کماکان یکی از گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران باشد.

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

* پژمان منتظری 1.100.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

بر اساس شنیده ها باشگاه استقلال قرار است قرارداد منتظری را با مبلغی حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان تمدید کند تا او به قطر نرود. این طور که گفته می شود، منتظری از قطر پیشنهادی یک میلیارد و 500 تومانی دارد، اما به خاطر استقلال به آن پاسخ منفی داده است.

* سید مهدی رحتمی 1.000.000.000

گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران را بشناسید ؛ جدول و تصاویر

رحتمی فصل گذشته گران قیمت ترین بازیکن لیگ برتر بود و با قراردادی 888 میلیونی به استقلال پیوست. او برای لیگ دوازدهم تصمیم گرفته قراردادش را تمدید کند و طبیعتاً کمتر از یک میلیارد نخواهد گرفت. این در حالی است که شنیده می شود باشگاه مس به دروازبان اول فوتبال ایران پیشنهادی حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومانی ارائه کرده که فعلاً جوابی نگرفته است.

رحمتی اگر به پیشنهاد مسی ها جواب مثبت بدهد، همانند فصل گذشته گران قیمت ترین بازیکن لیگ برتر ایران خواهد بود.

منبع : سیمرغ


[ چهارشنبه 91/4/7 ] [ 9:8 صبح ] [ atefe ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بنام خداوندی که داشتن او جبران همه نداشته های من است
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 326219